Všeobecné obchodní podmínky

NC AUTO, s.r.o.


  1. Rozsah a platnost

    1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen “VOP”) se vztahují na provádění servisu a oprav motorových vozidel, prodej náhradních dílů a služby digitální servisní recepce (viz níže) (společně dále jen „Činnost“), které zajišťuje společnost NC AUTO, s.r.o, IČO: 19774290, se sídlem Březhradská 195, Březhrad, 503 32 Hradec Králové, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl C, vložka 51832 (dále jen „Společnost“), tel.: +420 241 090 111, adresa pro doručování elektronické pošty (e-mail): prosek@autowallis.cz.
    2. Tyto VOP upravují právní poměry vznikající mezi Společností jako zhotovitelem, prodávajícím nebo poskytovatelem a fyzickou nebo právnickou osobou jako objednatelem, kupujícím nebo odběratelem (dále jen „Zákazník“), a to při realizaci Činnosti.
    3. Tyto VOP se použijí rovněž v případě, kdy Zákazník, který je fyzickou osobou, uzavírá za účelem realizace Činnosti smlouvu se Společností mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání (dále jen „Spotřebitel“).
  2. Uzavření smlouvy 

    1. V případě, že je smlouva na provádění servisu a oprav motorových vozidel nebo smlouva na prodej náhradních dílů (společně dále jen „Smlouva“) uzavírána osobně, je účinná okamžikem, kdy je podepsaná objednávka Zákazníka potvrzena (podepsána) Společností. Zákazník bere na vědomí, že Společnost není povinna objednávku potvrdit, a to i bez udání důvodu.
    2. Objednávka bude vždy obsahovat alespoň identifikaci Společnosti a Zákazníka, specifikaci příslušného vozidla či motocyklu apod. (dále jen „Vozidlo“), popis závady a rozsah požadované opravy či servisu a náhradních dílů (pokud jsou již známy) (dále jen „Popis závady a opravy“) a případně další náležitosti, které si Společnost vyžádá.
    3. Společnost Zákazníkovi před vytvořením objednávky poskytne údaje o způsobu a času dodání nebo plnění, předpokládané (odhadované) ceně (dále jen „Předpokládaná cena“) a případně též další související informace. Společnost je rovněž oprávněna upřesnit nebo doplnit Popis závady a opravy. Za tímto účelem je Společnost oprávněna před potvrzením objednávky (uzavřením Smlouvy) Vozidlo prohlédnout a provést zkušební jízdu.
    4. Rozšíření rozsahu opravy nebo servisu je možné pouze po předchozím souhlasu Společnosti i Zákazníka. Tento souhlas může být vyjádřen písemně, e-mailem, telefonicky, prostřednictvím aplikace, potvrzením v uživatelském účtu či v jiné obdobné formě.
    5. Zákazník je na základě Smlouvy povinen uhradit cenu za provádění servisu a oprav nebo náhradní díly. Zákazník je při předložení objednávky povinen předložit osvědčení o registraci vozidla a identifikovat se, přičemž na žádost Společnosti je povinen taktéž předložit průkaz totožnosti.
    6. Vystupuje-li jménem Zákazníka, který je podnikatelem, a který je zapsán v předloženém osvědčení o registraci vozidla jako jeho provozovatel nebo vlastník, zástupce, zástupce podepsáním objednávky potvrzuje, že je k uzavření Smlouvy Zákazníkem pověřen, resp. je oprávněn Zákazníka zastupovat. V případě, že Zákazník toto zastoupení (pověření) popře, je zástupce ze Smlouvy vázán sám a je povinen uhradit cenu za provádění servisu a oprav nebo náhradní díly.
    7. Vystupuje-li jménem Zákazníka, který je fyzickou osobou, zástupce, je zástupce povinen předložit písemné zmocnění k takovému jednání. V opačném případě bude zástupce vázán sám a je povinen uhradit cenu za provádění servisu a oprav nebo náhradní díly.
    8. Je-li Smlouva uzavírána prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, je Smlouva uzavřena okamžikem doručení akceptace objednávky ze strany Společnosti na elektronickou adresu Zákazníka, kterou Zákazník při objednávce uvedl (sdělil).
  3. Cena a platební podmínky

    1. Zákazník bere na vědomí, že Předpokládaná cena uvedená v objednávce je pouze orientačním odhadem, přičemž Zákazník je povinen za servis, opravu (dále jen „Servis“) či náhradní díly (společně se Servisem dále jen „Předmět smlouvy“) zaplatit Společnosti skutečnou (konečnou) cenu, která bude vypočtena v souladu s aktuálním ceníkem ke dni uzavření Smlouvy, cenou náhradních dílů a cenou poddodávek (dále jen „Cena“).
    2. V případě, že Společnost v rámci plnění Předmětu smlouvy zjistí, že Cena bude o více než 25 % převyšovat Předpokládanou cenu, je Společnost oprávněna práce na Předmětu smlouvy pozastavit a vyžádat si od Zákazníka souhlas s novou výší Předpokládané ceny. Tento souhlas může být vyjádřen písemně, e-mailem, telefonicky, prostřednictvím aplikace, potvrzením v uživatelském účtu či v jiné obdobné formě. Pokud je udělení tohoto souhlasu odepřeno, nebo pokud souhlas není poskytnut do 10 dnů ode dne jeho vyžádání, dochází k automatickému ukončení Smlouvy a Zákazník je povinen zaplatit Společnosti Cenu za do té doby uskutečněné služby při realizaci Předmětu smlouvy a převzít si od Společnosti Vozidlo do 5 dnů ode dne ukončení Smlouvy.
    3. K Ceně bude připočítána daň z přidané hodnoty (dále jen „DPH“) podle aktuálně účinných právních předpisů. Připočtení DPH k Ceně se nepovažuje za navýšení ve smyslu čl. 3.2 těchto VOP.
    4. Cena je splatná ke dni realizace Předmětu smlouvy, není-li na daňovém dokladu uvedeno jinak. Za den realizace Předmětu smlouvy se považuje den, kdy Společnost vyzve Zákazníka k převzetí Vozidla/náhradního dílu ve smyslu čl. 4.7 těchto VOP.
    5. Do doby úplného zaplacení Ceny včetně případného příslušenství není Společnost povinna Vozidlo (případně náhradní díl) Zákazníkovi předat.
    6. Společnost je oprávněna si od Zákazníka vyžádat složení přiměřené zálohy, a to až do výše Předpokládané ceny. Pokud Zákazník zálohu nesloží do 5 dnů ode dne výzvy Společnosti k jejímu složení, dochází k automatickému ukončení Smlouvy a Zákazník je povinen si převzít od Společnosti Vozidlo do 5 dnů ode dne ukončení Smlouvy.
  4. Předání a převzetí Vozidla

    1. Zákazník je povinen za účelem realizace Servisu předat Vozidlo Společnosti, a to konkrétně na předem sjednané provozovně Společnosti a po dokončení Servisu si jej na této provozovně Společnosti převzít zpět.
    2. Zákazník je povinen předat Vozidlo Společnosti v termínu, který mu Společnost sdělí. Společnost sdělí termín na e-mail Zákazníka, prostřednictvím aplikace nebo uživatelského účtu. V případě, že Zákazník v termínu sděleném Společností Vozidlo Společnosti nepředá ani do 24 hodin od tohoto termínu, dochází uplynutím 24. hodiny k automatickému ukončení Smlouvy.
    3. V případě, že Zákazník a Společnost sjednají, že Vozidlo bude pro účely předání Vozidla Zákazníkovi za úplatu převezeno na jiné určené místo, nese Zákazník po celou dobu přepravy nebezpečí škody na Vozidle.
    4. Zákazník je nejpozději při předání Vozidla povinen Společnost informovat o případných nadstandardních zabezpečovacích zařízeních Vozidla a o jejich obsluze včetně všech nezbytných hesel nebo kódů, případně tato zařízení před předáním Vozidla deaktivovat.
    5. Zákazník je povinen zajistit, aby Vozidlo bylo v době předání čisté (zevnitř i zvnějšku) a aby ve Vozidle v době předání nebyly jakékoliv věci či cennosti, které nejsou nezbytné pro řádnou realizaci Předmětu smlouvy. Zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím, že Společnost za ztrátu či poškození takových věcí či činností neodpovídá.
    6. Předáním Vozidla Společnosti přechází na Společnost nebezpečí škody na Vozidle s výjimkou škod, které Společnost nemůže ani při vynaložení náležité péče odvrátit či předvídat.
    7. Po realizaci Předmětu smlouvy je Zákazník povinen si Vozidlo převzít zpět, a to v termínu, který mu Společnost sdělí. Společnost sdělí termín na e-mail Zákazníka, prostřednictvím aplikace nebo uživatelského účtu. Společnost a Zákazník sjednávají, že Společnost je oprávněna předat Vozidlo jakékoliv osobě, která si přeje ve sděleném termínu Vozidlo převzít a předloží originál Smlouvy nebo vytištěnou Smlouvu v elektronické podobě.
    8. Zákazník je při převzetí Vozidla povinen si Vozidlo řádně prohlédnout a vyzkoušet a případné zjevné poškození či vady Vozidla, které v době předání Vozidla Společnosti neexistovaly, na místě vytknout. Zákazník je povinen Vozidlo převzít, a to i v případě případných výhrad.
    9. Zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím, že na případné reklamace zjevných poškození či vad Vozidla, které nebyly uplatněny při jeho převzetí, nebude brán zřetel.
    10. Články 4.7, 4.8, 4.9 a 4.10 těchto VOP se uplatní obdobně při převzetí náhradního dílu. V případě převzetí náhradního dílu, pokud si jej Zákazník bude přát zaslat prostřednictvím poštovních služeb či jiných dopravců, Společnost Zákazníkovi sděluje, že náklady na tyto služby ve výši uvedené ve Smlouvě bude Zákazník povinen uhradit.
    11. Nebezpečí škody na Vozidle/náhradním díle přechází zpět na Zákazníka v okamžiku, kdy měl Vozidlo (náhradní díl) převzít ve smyslu čl. 4.7 těchto VOP.
    12. Pokud Zákazník nepřevezme Vozidlo/náhradní díl ani do 3 dnů od termínu k převzetí ve smyslu čl. 4.7 těchto VOP, náleží Společnosti ode dne prodlení s převzetím Vozidla/náhradního dílu cena za uskladnění ve výši 300 Kč + DPH v případě Vozidla a 100 Kč + DPH v případě náhradního dílu, a to za každý den prodlení.
    13. Při předání a převzetí Vozidla bude vyhotovena fotodokumentace, což Zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím – to mimo jiné za účelem zachycení stavu Vozidla při předání Společnosti.
  5. Předání a převzetí Vozidla prostřednictvím služby digitální servisní recepce (dále jen „DSR“)

    1. Zákazník je nad rámec výše uvedeného v čl. 4 těchto VOP oprávněn za účelem realizace Servisu Vozidlo Společnosti předat a následně od Společnosti Vozidlo převzít prostřednictvím služby DSR. Tuto možnost má každý Zákazník automaticky a bude o ni předem vyrozuměn.
    2. Zákazník má rovněž možnost objednávku ohledně Servisu vytvořit a zadat přímo prostřednictvím služby DSR. Za účelem uzavření Smlouvy bude Společnost Zákazníka následně kontaktovat, Smlouva bude uzavřena až po potvrzení objednávky ze strany Společnosti.
    3. Službu DSR může Zákazník užívat prostřednictvím technického zařízení (ovládacího automatického přístroje), které se nachází na příslušné provozovně Společnosti. 
    4. Zákazník je oprávněn v rámci využití služby DSR rozšířit objednávku i o další práce či služby, které mu budou nabídnuty. Rozšíření objednávky (Smlouvy) je účinné potvrzením ze strany Společnosti.
    5. V případě využití technického zařízení za účelem užívání služby DSR je Zákazník povinen uvést všechny vyžadované informace a řádně dodržet veškeré instrukce, které mu budou prostřednictvím technického zařízení sděleny. V případě nedodržení této povinnosti odpovídá Zákazník za případnou škodu v plném rozsahu.
    6. Zákazník je povinen si v tajnosti uchovat obdržený vygenerovaný PIN kód a zajistit, aby nebyl zneužit třetí osobou, je však oprávněn na vlastní odpovědnost PIN kód sdělit důvěryhodné osobě a ta jej může při převzetí Vozidla užít a Vozidlo převzít.
    7. K převzetí Vozidla od Zákazníka dochází převzetím klíčků z technického zařízení. To probíhá standardně následující pracovní den po jejich vložení. Převzetím Vozidla přechází na Společnost nebezpečí škody na Vozidle, s výjimkou škod, které Společnost nemůže ani při vynaložení náležité péče odvrátit či předvídat. Zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím, že do té doby je Vozidlo na parkovišti u provozovny Společnosti, které není hlídané ani oplocené.
    8. Po provedení Servisu přechází nebezpečí škody na Vozidlu na Zákazníka okamžikem, kdy je Zákazníkovi umožněno převzít Vozidlo, tj. vložením klíčků k Vozidlu do technického zařízení, o čemž bude Zákazník vyrozuměn. Zákazník je povinen si Vozidlo převzít do 72 hodin od odeslání tohoto vyrozumění, v případě prodlení se uplatní poplatek za uskladnění podle sazeb uvedených v čl. 4.12 těchto VOP.
    9. Při využití služby DSR a technického zařízení se uplatní čl. 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.7 věta první a druhá, 4.8, 4.9, 4.12 a 4.13 obdobně.
  6. Zadržovací právo

    1. V případě, že není Cena Zákazníkem za realizaci Předmětu smlouvy, a to případně včetně příslušenství, smluvních pokut a poplatku za uskladnění, Společnosti řádně a včas uhrazena, je Společnost oprávněna Vozidlo k zajištění svých splatných či nesplatných pohledávek za Zákazníkem zadržet, neposkytne-li Zákazník Společnosti vhodnou jistotu. O zadržení Vozidla Společnost Zákazníka písemně vyrozumí nejpozději do 10 dnů ode dne jeho zadržení.
    2. Zadržovací právo zaniká zánikem zajištěné pohledávky (zajištěných pohledávek) nebo vydáním Vozidla Zákazníkovi.
    3. Ve zbytku se zadržovací právo včetně jeho výkonu řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“).
  7. Realizace Předmětu smlouvy

    1. Společnost je povinna postupovat při realizaci Předmětu smlouvy profesionálně, dodržovat příslušné předpisy a postupy výrobce vozidel a, pokud jsou k dispozici, užívat pouze originální (náhradní) díly schválené pro příslušný typ vozidla.
    2. Společnost je oprávněna při realizaci Předmětu smlouvy postupovat samostatně a není vázána pokyny Zákazníka.
    3. Společnost je oprávněna využít při realizaci Předmětu smlouvy služeb poddodavatele.
    4. Společnost je při realizaci Předmětu smlouvy za účelem identifikace vad a kontroly oprávněna provádět s Vozidlem testovací (zkušební) jízdy, a to i opakovaně. Zákazník v takovém případě nemá právo na náhradu za spotřebované pohonné hmoty.
    5. Společnost je oprávněna upravit původně předpokládanou dodací lhůtu (termín dokončení realizace Předmětu smlouvy) v případě, že dojde ke změně rozsahu Předmětu smlouvy nebo budou v průběhu realizace Předmětu smlouvy zjištěny dodatečné vady, které nebylo možné ze vstupních informací nebo na základě původně poskytnutých informací zjistit. O takové skutečnosti bude Zákazník informován.
  8. Práva z vadného plnění v případech, kdy je Zákazník podnikatelem
    1. Zákazník, který není Spotřebitelem, má práva z vadného plnění podle příslušných právních předpisů, přičemž následující ustanovení uvedená v čl. 8.2, 8.3, 8.4 a 8.5 těchto VOP mají před dispozitivními ustanoveními právních předpisů přednost.
    2. V případě že je Předmětem smlouvy zakoupení náhradního dílu, odpovídá Společnost za případné vady tohoto náhradního dílu pouze v případě, že jeho montáž byla provedena odborně, předepsaným postupem výrobce a osobou k tomu oprávněnou a disponující potřebnými povoleními a certifikáty.
    3. Společnost neodpovídá za vady, které vznikly v důsledku nesprávného pokynu Zákazníka, nebo které vznikly na základě žádosti Zákazníka užitím náhradního dílu, který Společnosti dodá Zákazník.
    4. Zákazník je povinen, pokud to povaha vady vyžaduje, nebo pokud je k tomu vyzván Společností, předat Společnosti Vozidlo k posouzení vady nebo opravě.
    5. Společnost je oprávněna určit způsob vyřízení reklamace bez ohledu na preferenci Zákazníka.
  9. Práva z vadného plnění v případech, kdy je Zákazník Spotřebitelem

    1. Zákazník, který je Spotřebitelem, může uplatnit svá práva z vadného plnění do dvou let ode dne převzetí Vozidla/náhradního dílu (Předmětu smlouvy). V případě koupě použité věci se doba pro uplatnění práv z vadného plnění zkracuje na 1 rok ode dne převzetí.
    2. Práva z vadného plnění zakládá vada, kterou má Předmět smlouvy při jeho převzetí Zákazníkem, byť by se vada projevila později. Práva z vadného plnění zakládá rovněž vada, která se vyskytne později, pokud je taková vada důsledkem porušení povinnosti ze strany Společnosti.
    3. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí Předmětu smlouvy, má se za to, že Předmět smlouvy byl vadný již převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou Spotřebitel nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
    4. V případě že je Předmětem smlouvy zakoupení náhradního dílu, odpovídá Společnost za případné vady tohoto náhradního dílu pouze v případě, že jeho montáž byl provedena odborně, předepsaným postupem výrobce a osobou k tomu oprávněnou disponující potřebnými povoleními a certifikáty.
    5. Společnost neodpovídá za vady, které vznikly v důsledku nesprávného pokynu Spotřebitele, nebo které vznikly na základě žádosti Spotřebitele užitím náhradního dílu, který Společnosti dodá Spotřebitel.
    6. Práva z vadného plnění může Spotřebitel uplatnit zasláním reklamace dopisem na adresu sídla Společnosti, elektronicky na e-mailovou adresu Společnosti nebo osobně v sídle Společnosti nebo kterékoliv provozovně Společnosti.
    7. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik přijetí reklamace kterýmkoliv z výše popsaných možných způsobů. Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena a Spotřebitel o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Společnost se Spotřebitelem nedohodne na lhůtě delší. Po marném uplynutí uvedené lhůty může Spotřebitel od Smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
    8. Reklamace musí obsahovat alespoň popis vad a požadovaný způsob vyřízení reklamace. Požadovaným způsobem vyřízení reklamace může být výměna za nové zboží (náhradní díl), oprava zboží,  nebo opětovné provedení Servisu nebo jeho části. Spotřebitel může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Smlouvy, pokud
    9. Společnost odmítne vadu odstranit nebo ji neodstraní v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 Občanského zákoníku;
    10. se vada projeví opakovaně;
    11. je vada podstatným porušením smlouvy; nebo
    12. je z prohlášení Společnosti nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
    13. Zákazník je povinen, pokud to povaha vady vyžaduje, nebo pokud je k tomu vyzván Společností, předat Společnosti Vozidlo k posouzení vady nebo opravě.
  10. Ukončení Smlouvy 

    1. Společnost je oprávněna od Smlouvy odstoupit v případě, že:
    2.  Zákazník neposkytuje dostatečnou součinnost k realizaci Předmětu smlouvy;
    3.  je proti Zákazníkovi zahájeno insolvenční řízení;
    4.  Zákazník vstoupil do likvidace; nebo
    5. Zákazník je v prodlení s úhradou Ceny o více než 14 dní.
    6. V případech uvedených v čl. 10.1.1, 10.1.2, 10.1.3. nebo 10.1.4 je Společnost rovněž (v případě, kdy od Smlouvy odstoupí či nikoliv) za účelem zajištění úhrady Ceny za realizaci Předmětu smlouvy, a to případně včetně příslušenství, smluvních pokut a poplatku za uskladnění, resp. vydání bezdůvodného obohacení, oprávněna Vozidlo zadržet. Ustanovení uvedená v čl. 6.1, 6.2 a 6.3 těchto VOP se použijí obdobně.
    7. Je‐li společně se zbožím poskytnut Zákazníkovi dar, je darovací smlouva mezi Společností a Zákazníkem uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde‐li k odstoupení od Smlouvy ze strany Společnosti, pozbývá darovací smlouva ohledně takového daru účinnosti a Zákazník je povinen poskytnutý dar vrátit.
  11. Odstoupení od Smlouvy ze strany Spotřebitele

    1. V případě, že je Smlouva uzavírána prostřednictvím komunikace na dálku, je Spotřebitel oprávněn bez uvedení důvodu od Smlouvy odstoupit:
    2. pokud je jejím předmětem Servis, ve lhůtě 14 dnů ode dne jejího uzavření; nebo
    3. pokud je jejím předmětem koupě náhradního dílu (zboží), ve lhůtě 14 dnů ode dne jeho převzetí, příp. převzetí posledního kusu zboží objednaného v rámci jedné objednávky nebo poslední položky nebo části dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí.
    4. Spotřebitel může ve smyslu čl. 11.1 těchto VOP odstoupit zasláním písemného odstoupení na adresu sídla Společnosti nebo na e-mailovou adresu Společnosti. Spotřebitel může (není to však jeho povinnost) pro tento účel použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy obsažen v příloze těchto VOP. Pro dodržení lhůty v délce čtrnácti dní postačí, pokud je odstoupení před uplynutím této lhůty alespoň odesláno. Cenu (případně její část viz čl. 11. 9 těchto VOP), pokud již byla zaplacena, Spotřebiteli Společnost vrátí nejpozději do 14 dní ode dne přijetí odstoupení stejným způsobem, jakým ji obdržel, případně jiným způsobem, pokud s tím Spotřebitel souhlasí a nevzniknou mu tím další náklady. Společnost není povinna vrátit Spotřebiteli Cenu (případně její část viz čl. 11. 9 těchto VOP) dříve, než obdrží zboží, nebo než jí Spotřebitel prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.
    5. Jestliže Spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který Společnost nabízí, vrátí Společnost Spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
    6. Spotřebitel odpovídá Společnosti za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
    7. Zboží musí vrátit Spotřebitel Společnosti nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je Společnost oprávněna jednostranně započíst proti nároku Spotřebitele na vrácení Ceny.
    8. Spotřebitel nese náklady spojené s navrácením zboží Společnosti.
    9. Spotřebitel není oprávněn odstoupit od Smlouvy, jejímž předmětem je Servis, jestliže byly práce (Servis) v plném rozsahu poskytnuty a plnění započalo s předchozím výslovným souhlasem Spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.
    10. Spotřebitel není oprávněn odstoupit od Smlouvy, jejímž předmětem je koupě zboží, které má být vyrobeno podle požadavků Spotřebitele nebo přizpůsobené jeho osobním potřebám.
    11. Pokud Spotřebitel odstoupí od Smlouvy, jejímž předmětem je Servis, přičemž práce (Servis) budou k okamžiku účinnosti tohoto odstoupení již částečně poskytnuty a plnění započalo s předchozím výslovným souhlasem Spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, je Spotřebitel povinen uhradit Společnosti poměrnou část Ceny, která odpovídá již poskytnutému plnění ve smyslu ustanovení § 1834 zákona č. 89/2012, Občanského zákoníku.
    12. Je‐li společně se zbožím poskytnut Spotřebiteli dar, je darovací smlouva mezi Společností a Spotřebitelem uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde‐li k odstoupení od Smlouvy ze strany Spotřebitele, pozbývá darovací smlouva ohledně takového daru účinnosti a Spotřebitel je povinen (spolu se zbožím, pokud to přichází v úvahu) Společnosti vrátit i poskytnutý dar.
  12. Ochrana osobních údajů
    1. Zákazník bere na vědomí, že Společnost zpracovává jeho osobní údaje za účelem plnění Předmětu smlouvy v souladu s právními předpisy týkajícími se zpracování a ochrany osobních údajů a to zejména, nikoli však výlučně, nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (GDPR), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, v platném znění a jakýmkoli soudním či správním výkladem právních předpisů týkajících se zpracování a ochrany osobních údajů, jakékoliv pokyny, kodexy chování nebo schválené mechanismy pro vydávání osvědčení vydané ze strany Úřadu pro ochranu osobních údajů. Podrobnosti ohledně zpracování osobních údajů Zákazníka Společností jsou uvedeny na: www.bmwautowallis.cz
  13.  Závěrečná ustanovení

    1. Smlouva včetně těchto VOP a veškerá práva Zákazníka a Společnosti vyplývající ze Smlouvy nebo v souvislosti s ní nebo s jejím ukončením se řídí právním řádem České republiky, zejména Občanským zákoníkem a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Vylučuje se použití Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží sjednané ve Vídni dne 11. dubna 1980.
    2. V případě, že některé ustanovení těchto VOP je nebo se stane neplatné či neúčinné, zůstávají ostatní ustanovení těchto VOP i Smlouvy platná a účinná. Strany Smlouvy nahradí neplatné či neúčinné ustanovení ustanovením jiným, platným a účinným, které svým obsahem a smyslem odpovídá nejlépe obsahu a smyslu ustanovení původního.
    3. K řešení jakéhokoliv sporu vzniklého ze Smlouvy, v souvislosti s ní, nebo jejím ukončením je příslušný věcně a místně příslušný soud České republiky.
    4. Brání-li Společnosti v plnění závazků ze Smlouvy zásah vyšší moci, není Společnost v prodlení ani neodpovídá za způsobenou škodu, avšak pouze v rozsahu a po dobu v jakém je nemožnost plnění zcela nepochybně zásahem vyšší moci způsobena. Vyšší mocí se rozumí takové události (překážky), které nastaly po vzniku závazku, nezávisle na vůli Společnosti, mají mimořádnou povahu, jsou neodvratitelné, nepředvídatelné, nepřekonatelné a brání objektivně splnění závazků dle této smlouvy (např. válečný stav – včetně dopadů války na Ukrajině a na územích, ze kterých Společnost odebírá zboží/služby, občanské nepokoje, požár, záplavy, epidemie včetně Covid-19, karanténní opatření, zemětřesení, sesuvy půdy, výbuch, teroristický útok apod.). Pro potřeby Smlouvy se za vyšší moc považuje i situace, kdy by Společnost nemohla dodat zaplacené zboží/poskytnout služby (Servis) v důsledku nedostatku výrobních materiálů, nebo v důsledku prodlení svých poddodavatelů, či v případě, kdy by její poddodavatelé pozbyli příslušná povolení pro výrobu takového zboží. Jestliže události vyšší moci nastanou, je Společnost povinna v co nejkratší době s přihlédnutím ke všem okolnostem informovat Zákazníka o povaze, počátku a předpokládaném konci události vyšší moci, a není-li oznámení učiněno písemnou formou, je rovněž povinna do 5 dnů ode, kdy k události vyšší moci došlo, takové oznámení písemnou formou doplnit. Termín plnění příslušného závazku, se v takovém případě prodlužuje o dobu trvání vyšší moci, Společnost je však povinna provést veškerá opatření, aby překážky způsobené vyšší mocí byly odstraněny v co nejkratší době tak, aby její závazky podle Smlouvy mohly být náležitě plněny. Odpovědnost Společnosti není vyloučena a termín plnění se neprodlužuje, pokud zásah vyšší moci nastal až v době, kdy již byla v prodlení s plněním jeho závazku podle této Smlouvy, nebo pokud neplnila svoji povinnost v co nejkratší době, s přihlédnutím ke všem okolnostem, informovat Zákazníka o vzniku události vyšší moci viz výše. V případě, že doba trvání okolností vyšší moci přesáhne 90 dnů, je Zákazník oprávněn odstoupit od Smlouvy.
    5. Zákazník na sebe tímto přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 Občanského zákoníku.
    6. Smlouva včetně těchto VOP je archivována Společností v elektronické nebo listinné podobě a Zákazníkovi bude umožněn k těmto dokumentům přístup na základě jeho písemné žádosti.
    7. V případě, že dojde mezi Společností a Spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z uzavřené Smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, je Spotřebitel oprávněn podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce (web: www.adr.coi.cz). Spotřebitel v takovém případě může rovněž využít platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
    8. Spotřebitel se rovněž může obrátit s případnou stížnosti na orgán dozoru nad ochranou spotřebitele, kterým je Česká obchodní inspekce.
    9. Pokud Smlouva nebo tyto VOP nestanoví jinak, není Zákazník oprávněn započíst jakoukoli svou pohledávku za vůči Společnosti (splatnou nebo dosud nesplatnou) proti jakékoli pohledávce Společnosti (splatné nebo dosud nesplatné) bez předchozího písemného souhlasu Společnosti.
    10. Není-li výslovně uvedeno jinak, každá ze stran Smlouvy nese veškeré náklady a výdaje, které vynaložila v souvislosti s uzavřením a plněním Smlouvy.
    11. Pokud Společnost se Zákazníkem sjednala Smlouvu s individuálně sjednanými podmínkami, uplatní se tyto VOP v tom rozsahu, v jakém neodporují tomuto smluvnímu ujednání.
    12. Tyto VOP nabývají účinnosti dnem 1.1. 2025. V případě, že Společnost tyto VOP změní, nemá tato změna vliv na již uzavřené Smlouvy.